Εικόνες της φύσης

Εικόνες της φύσης
Τρίπολη Αρκαδίας-Πλατεία Άρεως, Ο Αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Δημοτικά τραγούδια του Μάη και του έρωτα απ' όλη την Ελλάδα (Β΄ ΜΕΡΟΣ )

Ο πλούτος της δημοτικής μουσικής της Ελλάδας είναι ανεξάντλητος. Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης, παρουσιάζω ακόμα μερικές επιλογές παραδοσιακών τραγουδιών  βασισμένες στο προσωπικό μου γούστο και τις αφιερώνω στους επισκέπτες του ιστολογίου.






Α) "Πιάνουν ν'  ανθίσουν τα κλαριά, ο πάγος δε τ' αφήνει. Θέλω κι εγώ ρούσα μ' να σ' αρνηθώ, κι ο πόνος δε μ' αφήνει......."  Καθιστικό τραγούδι της Αρκαδίας και γενικότερα της Πελοποννήσου. Τραγουδάει η Σταυρούλα Δαλιάνη.


Β) "Όσα λελούδια του Μαγιού...." . Δημοτικό τραγούδι της Θεσσαλίας(Καρδίτσα) από το Χρυσόστομο Μητροπάνο και χορωδία.


Γ) "Ας χαμηλώναν τα βουνά, να ιδώ τη Σαλονίκη, τα μεσάνυχτα τη πόρτα σ' άνοιξα........."
Πανέμορφο μακεδονίτικο τραγούδι αφιερωμένο ειδικά στους φίλους στη Θεσσαλονίκη.

      


 Δ) "Βρύση μου πετροκάμαρη και με το κρύο σου το νερό. Βρύση κι αν έρθει η αγάπη μου κι αν έρθει η καλούδα μου, να της θολώσεις το νερό........." Μακεδονίτικο τραγούδι με τη γλυκιά φωνή της Ξανθίππης  Καραθανάση.
       


 Ε) "Ανάθεμα τον αίτιο κι ας τόχει αμαρτία, να χωριστούμε αγάπη μου χωρίς καμμιά αιτία......"
Τραγούδι της αγάπης από τη Λέσβο.
        


ΣΤ) "Φτερούγες κάνει η σκέψη μου κι απάνω τσις απλώνει, και τση σκεπάζει σα πουλί, μικρό να μη κρυώνει. Σκέψη μου ώρα σου καλή, γύριζε ώστε να μάθεις, η αγαπώ που βρίχνεται να την επάρεις νάρθεις......"  Κρητικό τραγούδι της αγάπης από τη περιοχή του Ηρακλείου.

     


4 σχόλια:

  1. Μαρίνα σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια στο ιστολόγιό μου.
    Ενα μεγάλο Μπράβο για το όμορφο θέμα σου με τα δημοτικά τραγούδια του Μάη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για την μουσική επένδυση του ιστολογίου σου Μαρίνα κι ένα σιωπηλό αλλά μεγάλο ευχαριστώ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ και τους δύο. Δεν θέλω να σας κολακέψω αλλά τα ιστολόγια σας ξεχειλίζουν από ομορφιά.
    Οι επιλογές των τραγουδιών που κάνω είναι σύμφωνα με το γούστο μου. Αν αρέσουν και σ΄άλλους ανθρώπους, αυτό με ευχαριστεί ιδιαίτερα. Πιστεύω πολύ στο πλούτο και στην αξία των παραδοσιακών τραγουδιών όλης της Ελλάδας.Ξέρω βέβαια ότι είμαι μειοψηφεία.....
    Και πάλι ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το να ανήκεις σε μειοψηφίες σήμερα, στην κοινωνία της αλλοτρίωσης και της ισοπέδωσης όλων των αξιών της ζωής, ίσως να μην είναι και τόσο μειωτικό, Μαρίνα.

    Συνέχισε ήσυχα και με τόλμη το δρόμο σου.

    Εγώ νομίζω ότι είναι ένας δρόμος φωτεινός .

    ΑπάντησηΔιαγραφή